בערב זה, שבו אנו מתאבלים על חורבן בתי מקדשנו ומזכירים את תוצאות השנאה שהובילו לחורבן, ליבנו פונה הפעם אל 115 החטופים המוחזקים בעזה, ואל המשפחות שממתינות לשובם הביתה.
על אף שהחופש הגדול בעיצומו, האחריות שלנו כמורים ומחנכים אינה פוסקת. גם בתקופה זו, כאשר הילדים רחוקים מבית הספר, אנו נדרשים להוות עוגן לתלמידינו ולמשפחותיהם. עלינו להמשיך ולשמור על קשר, לעודד אותם, ולחזק את הערכים של אנושיות, סולידריות, וחמלה – במיוחד כשמציאות חיינו מתמודדת עם אתגרים כה קשים.
בפגישותיי עם אנשי חינוך מרחבי הארץ, אני רואה את הדאגה האמיתית שלהם לתלמידים ולמשפחות, גם בימי החופש. הם תוהים – איך נוכל לעזור גם מרחוק? איך נשמור על תחושת תקווה ואחדות? התשובה היא באהבה ללא תנאים, ובשמירה על תחושת קהילה חזקה ומאוחדת, גם מעבר לכותלי בית הספר.
ביום ט' באב הזה, נזכור את העבר, אך גם נתפלל לעתיד שבו כל אחד ואחת מהחטופים ישובו לחיק משפחותיהם, וחיילי צה"ל ישובו בשלום. הסתדרות המורים תמשיך לעמוד לצדכם, לתמוך ולסייע בכל דרך אפשרית.
יפה בן דויד
מזכ"לית הסתדרות המורים













