היום אנו מציינים 58 שנים לאיחודה של ירושלים – הלב הפועם של עם ישראל ובירת הנצח שלו.
ולא רק – ירושלים היא גם עיר של פסיפס אנושי מרהיב. תחת כנפיה חיים יחד יהודים, מוסלמים ונוצרים. היא סמל לדיאלוג, לכבוד הדדי ולחיים משותפים, גם במציאות של מורכבות.
בעברה היא ידעה תקופות של חילוקי דעות עמוקים ופילוג, אך תמיד היא נותרה סמל לתקווה ולצמיחה.
בימים אלה, שבהם השיח הציבורי רווי יצרים וקולות של קונפליקט, חשוב שנזכור:
יש מחלוקות, ותמיד יהיו מחלוקות – זו מהותה ונשמת אפה של הדמוקרטיה.
ועדיין, אנחנו חייבים לנהל את המחלוקות בכבוד, באחריות ובלי לחצות קווים אדומים כי בסופו של יום כולנו אחים.
ירושלים מספרת את הסיפור של כולנו – סיפור של שייכות, מורשת, אתגר וצמיחה.
נייחל לעתיד של אחדות, של שותפות, ושל שלום.
נייחל לשובם של אחינו החטופים ולאיחודם עם בני משפחותיהם, להחלמתם של חיילי צה"ל ולשלומם של חיילינו העומדים על המשמר יומם וליל בכל הגבולות.
יום ירושלים שמח!










