לכבוד
ארנה פז
מנהל האגף לחינוך קדם יסודי
משרד החינוך
שלום רב,
הנדון: ניסיון לבצע "שינוי סמוי" בהנחיות ובתקן להעסקת סייעות בגני הילדים בגילאי 3-4
כידוע לך, התקן להעסקת סייעות בגני ילדים לילדים בגילאי 3-4 שבו משובצים לפחות 30 ילדים, הינו גננת ושתי סייעות. עוד קובע הנוהל שאין להפעיל גן ילדים שכזה עם סייעת אחת.
קביעת התקן הנ"ל, הינה בין היתר, תוצר של מאבק שניהלה הסתדרות המורים בנושא ויישום הרפורמה נעשה לאחר תאום ומו"מ עם הסתדרות המורים.
חרף האמור לעיל, גיליתי באקראי במסגרת חוברת "גאנט היערכות חזרה מחופשת חג הסוכות 30.9.2021" בפרק "גילוי מאומת בגן הילדים- המשך פעולה" את הפסקה הבאה:
"האם ניתן לפתוח גן לגילאי 3-4 עם שתי נשות צוות בלבד? כן. לפתיחת גן יש צורך בגננת וסייעת בכל גיל. מפקחת הגן יחד עם הרשות המקומית יכולות לנייד סייעת שניה בהתאם לצורך בשטח"
הסתדרות המורים, רואה בחומרה רבה התנהלות זו המנסה לבצע בהיחבא שלא כדין ו"מאחורי גבה " של הסתדרות המורים, שינוי בנהלים, הסכמים, מדיניות וחוזי העבודה ומודיעה כי פסקה מוצנעת זו חסרת כל תוקף ועל משרד החינוך להמשיך ולפעול על הנוהל החל ומחייב כמו גם ההסכמים, לפיהם:
"התקן החדש של סייעות לגנים בהם 30 ילדים ויותר בגילאי 3-4 הינו שתי סייעות. חל איסור על חלוקת התקן בין שני בעלי תפקידים או ביותר מגן אחד…..
הרשות המקומית תדאג למילוי מקום של סייעות הגן בעת היעדרות של כל אחת מהסייעות. אין להפעיל גן לילדים בגיל 3-4 עם סייעת אחת בלבד. במקרים חריגים בהם לא נמצאת ממלאת מקום- יש לעדכן את המפקחת על הגן."
בברכה,
ענת דדון
יו"ר המחלקה לגננות
ויו"ר סניף בת ים
העתק:
גב' יפה בן דויד- מזכ"לית
ד"ר יפעת שאשא ביטון- שרת החינוך
יו"ר הסניפים
מנהלי מחלקות חינוך
מפקחות משרד החינוך
ציבור הגננות