האגודה הישראלית - אומפ
האגודה הישראלית - אומפ

 הכנס הארצי של האגודה

אחת ממטרות האגודה שלנו היא "פיתוח קשרים והחלפת מידע בין העוסקים והמתעניינים בנושאי הגיל הרך באקדמיה ובשדה".

לאור מטרה זו אנו מארגנים כנסים ארציים  בהם ניתנת במה למוסדות ואירגוני חינוך המביעים דעותיהם בפני קהל המתעניין ועוסק בחינוך.

לכנס הבא יזמנו שותפות עם  מכללת סמינר הקיבוצים - המרכז להורות ומשפחה  ועם בית-הספר להורים הנסמך לעיריית אשדוד.

נושא הכנס: ריבוי דעות ומפגש השקפות בקשר בין מחנכות-מטפלות להורים.

מטרת הכנס: להעלות למודעות את מורכבות המפגש המבוסס על יחסים  אישיים בין הורה למחנכת ועל ההבדלים האישיותיים בתכונותיהם ובתפיסות עולמם.

תכני הכנס:  להלן פרוט חלקי משוער:

* סגנונות הוריים וסגנונות הורות - ד"ר עדנה כצנלסון.

*  שלוש תפיסות במהות הקשר בין המסגרת החינוכית והבית -  ד"ר יעל דיין.

*  חינוך בעידן האלף השלישי - רוני אבירם.

* הברית בין ההורה למחנכת-מטפלת - רינה כהן.

סדנאות, כגון: "קולו של הורה, קולה של המחנכת-מטפלת והדיאלוג ביניהם" - מנחות המרכז להורות ומשפחה.

התוכנית במלואה תישלח לחברים.

הכנס יתקיים ביום ב', כ"ט שבט תשס"ה (10.01.2005), באשדוד, בין השעות 09.30-15.45.

אנו שמחים להזמינכם לכנס. ראו במידע זה קדם-הזמנה ושריינו את היום. הזמנות מפורטות תשלחנה במועד מאוחר יותר.

מדריך להורים בערבית

מתוך רצון לפתח מודעות אצל ההורים לחשיבות המסגרת החינוכית ולאחריותם לבדיקת איכותה, פרסמנו מדריך להורים שנכתב על-ידי ד"ר יעל דיין. מדריך זה תורגם ביוזמתנו לערבית. העלונים יישלחו לכל תחנות "לאם ולילד" ולכל מחלקות החינוך ומחלקות הרווחה בישובים הערביים שיתבקשו להפיצם בין ההורים. בבדיקה מקדימה נוכחנו כי יוזמתנו מתקבלת בברכה. אנו מקווים שנביא תועלת לנוגעים בדבר ובו-זמנית נתרום לשיתוף פעולה.

האחריות על מסגרות חינוך

עד היום לא זכו התינוקות והפעוטות של מדינת ישראל להכלל באחריות משרד החינוך, זאת, למרות ההצהרות על חשיבות תחילת החיים להתפתחות העתידית של האדם.

בגלל מצב זה אנו בתהליך חיפוש דרך לאכוף הדרכה ופיקוח על מסגרות חינוך פרטיות.

נוכחנו, שכל זמן שהממשלה מתעלמת מזכותם של אזרחיה הצעירים ביותר ואינה מעורבת באיכות כל מסגרות החינוך המיועדות לגילאי לידה עד שלוש - פיתרון הביניים האפשרי הוא: אכיפת רישוי עסקי  באמצעות הרשויות המקומיות.

יש להדגיש, כי רישוי עסקי יכל להיות פיתרון ביניים, בתנאי שהדרישות לקבלתו תהיינה מבוססות על שני תחומים עיקריים:

א. מאפיינים חינוכיים, כגון הכשרתה של המחנכת-מטפלת, איכות הפעילויות המיועדות לילדים, איכות הסביבה החינוכית, גודל הקבוצה בהתייחס לגיל ועוד - ובנוסף מאפייני בטיחות,  היגיינה, תזונה ועוד.

ב. הדרכה ופיקוח של אנשי חינוך שיקבלו הכשרה גם במאפיינים הנוספים.

הגב' תמי אלמוג, מנהלת מחלקת המעונות במשרד התמ"ת, הודיעה לנו כי משרדה מתכנן מהלך לרישוי עסקי שיתבסס, לדבריה, על סטנדרטים חינוכיים, בטיחותיים וכו' וגם יכלול הכשרת מחנכות-מטפלות ומפקחים. לאור דבריה אנו מקווים, כי ההיבט החינוכי יהיה בעדיפות ראשונה במערך הדרישות וצרכיו של הפעוט המתפתח יהיו במוקד הדרישות הנוספות.

במקביל למהלכים הנ"ל - אנו חוזרים ושואלים מתי נזכה סוף-סוף שכל האזרחים מלידה והלאה יזכו להתחנך בחסות משרד החינוך.

אומ"פ - הארגון הבין-לאומי

בהיותנו חלק מהארגון הבין-לאומי אנו משתתפים בסקר שאומ"פ עורך בנושא "עמדות וגישות לחינוכם של פעוטות מלידה עד גיל שלוש".

הסקר בודק נתונים על מספר הילדים בגיל הנ"ל ועל אחוז הילדים המשולבים במסגרות חינוך. שאלות התוכן מתייחסות לאיכות החינוך, להכשרת המחנכות-מטפלות, לתמיכה הכספית של המדינה למסגרות החינוך ולמשפחות ועוד.

עם פרסום תוצאות הסקר נקבל מידע על מערך חינוכם של פעוטות במדינות אחרות בהשוואה למערך שלנו.

 

חדשות
דלג על חדשות

חדשות

התחל עצור
8
19/07/2018
פעילויות הקרן לקידום מקצועי
8
17/07/2018
בעקבות סכסוך העבודה שהסתדרות המורים הכריזה לפני ...
8
12/07/2018
הנוגעים לפעילויות וקבלת שירותים מהסתדרות המורים
8
11/07/2018
מתנגדים לביטול הסייעות הרפואיות בגני הילדים
8
10/07/2018
שלבי חינוך
דלג על שלבי חינוך
Banners
דלג על Banners
עבור לתוכן העמוד