קישוטים לחג המולד
קישוטים לחג המולד

זריק עביר

 

התבוננות בלוח שנה

הכרת סמלילים (איקונים)

התייחסות לכמויות בסיוע לבני דיג'י

 

בתחילת שנת הלימודים קבענו על הקיר לוח שנתי גדול ובו הצגנו אַיקונים (מצוירים) המסמלים את החגים והאירועים הרלוונטיים לנו. בראש וראשונה, ימי הולדת של כל הילדים.

הלוח הסב את תשומת=לב הילדים. רבים היו ניגשים ומתבוננים בסמלי החגים שלנו ובצילומי הילדים.

האיקון של עץ חג המולד משך את תשומת=לבו של אחד הילדים שהתחיל להתעניין ולשאול לגבי משמעות איקון העץ. הילדים העלו כל מיני השערות עד שהגיעו למסקנה שהוא מסמל את חג המולד (בתיווך הגננת) ואז התחילו הילדים למנות את הימים שנותרו להגעת חג המולד (על גבי הלוח השנתי).

כשהתקרב החג - הבאנו לגן את הקישוטים האופייניים לתלייה על העץ. הצגנו את הקישוטים בפני הילדים. אחד מהילדים הבחין שצבע הקישוטים הוא אדום ושאל: למה דווקא אדום? הועלו כמה השערות מצד הילדים, כגון - האדום הוא צבע יפה, האדום צבע שמרגיע אותנו, האדום סימן לשמחה, בגדי סנטה קלאוז הם אדומים.

הגננת העלתה הצעה: שכל ילד יבחר את הצבע שהוא אוהב וערכנו סקר. מנינו כמה ילדים בחרו מכל צבע. הכנתי טבלה בת שבע עמודות לשבעה צבעים ושורות לשמות הילדים. רשמנו סימני + בהתאם להעדפות הילדים. 

                           

זריק עביר, גננת בעילבון.

השווינו בין בחירות הצבעים: איזה צבע היה הכי פופולרי בין הילדים? מי פחות ובכמה? ואני זימנתי לילדים את מכשיר הדיג'י כדי למנות באמצעותו ולדעת בכמה הצבע האדום יותר מבוקש מהצבע הכחול וכו'.

וכמה יחידות דיג'י צריכים להוסיף לצבע מסוים כדי שיהיה שווה לצבע אחר.

בהתקרב החג התחלנו להכין קישוטים בצורות שונות. הילדים בחרו צורות וצבעו אותן.

מיינו את הקישוטים על=פי צורתם, ספרנו והכנו טבלה המייצגת את מספר הבחירות של כל צורה ועשינו השוואה בעזרת לבני דיג'י.

חנות הקישוטים: הצגנו את הקישוטים בחנות הגן למכירה (יש לנו "בנק" קבוע בגן שמשרת את הילדים בענייני כסף על=ידי לבני דיג'י). הילדים תימחרו את הקישוטים והתחילו לקנות על=ידי שימוש בלבני דיג'י.

אני מקשט את העץ: לכל ילד הזדמן לקנות ארבעה סוגי קישוטים. ביחד קישטנו את העץ והיה כיף לנו וצולמנו יחד עם העץ עם סנטה קלאוז.

הכנתי דפי סיכום: דף ראשון שמצויר בו עץ החג, דף שני שמצוירים בו כל מיני קישוטים שמסמלים את החג ודף שלישי אשר בו מוצגים הקישוטים עם המחירים בלבני דיג'י.

הילד מקבל את הדף שבו מצויר העץ ומתחיל לגזור את הקישוטים מדף הקישוטים צובע אותם בצבע שהוא בוחר ומדביק על העץ. בסוף הילד בודק כמה עלו לו הקישוטים בעזרת דף המחירים.

מאת: זריק עביר

עילבון, מס' טל' 6784669=04

המדריכה: אילנה רומנו

המפקחת: נאילה גובראן

חדשות
דלג על חדשות

חדשות

התחל עצור
8
19/07/2018
פעילויות הקרן לקידום מקצועי
8
17/07/2018
בעקבות סכסוך העבודה שהסתדרות המורים הכריזה לפני ...
8
12/07/2018
הנוגעים לפעילויות וקבלת שירותים מהסתדרות המורים
8
11/07/2018
מתנגדים לביטול הסייעות הרפואיות בגני הילדים
8
10/07/2018
שלבי חינוך
דלג על שלבי חינוך
Banners
דלג על Banners
עבור לתוכן העמוד