אנחנו שומרים על שדה הבור
אנחנו שומרים על שדה הבור

הגן: גן רקפת, נס ציונה

הגננת: תרצה שלום

בקרבת הגן שלנו ישנו שדה בור. נהגנו לבקר בשדה הבור ולעקוב אחר המתרחש בו במהלך השנה. בסיום הסיורים תיעדו הילדים באמצעות ציור את אשר ראו בשדה הבור.

מדי שנה מתקיימת בנס ציונה צעדה מסורתית ע"ש אברהם אלעזר ז"ל, אשר נרצח על=ידי מחבלים בטורקיה בשנת 1980. השנה נערכה הצעדה בסימן "שומרים על גבעות הכורכר".

רבים מילדי הגן הצטרפו לצעדה וחזרו לגן עם תמונות וסטיקרים שחולקו שם.

                                     

המדריכה: רונית ויזנטל, המפקחת: שלווה שניידר

גן ברשת/ פרויקטים מתועדים

אנחנו בנוף פרחי הבר. איך קוראים לפרח הזה?

אנחנו מחפשים במגדיר=פרחים ו... מוצאים את שם הפרח

ילדים התבוננו בפרחים גם דרך המגדלת ובמיקרוסקופ

בנוסף לפרחים ראו הילדים גם חרקים: נמלים ודבורים

חקר חרקים

בעקבות שאלות שהתעוררו אודות הנמלה, חיפשו הילדים במחשב, (בתוכנת טיול בטבע) מידע אודות הנמלה. באמצעות התוכנה למדו הילדים כי הנמלה אוכלת כל, מטילה ביצים, תנועתה הליכה, היא פעילה בעיקר ביום, והיא יכולה לחוש בטעם בעזרת המחושים.

הילדים זיהו דבורה על פרח חלמית מצויה

בעקבות התעניינותם של הילדים בדבורה, יצאנו לטיול לדבוריה במושב קדרון

הילדים משוחחים עם האחראי לדבוריה

בסיור לדבוריה שבמושב קדרון ראינו פסולת רבה.

הילדים הקלידו במחשב:

ראינו ארב זול בשדה (ראינו הרבה זבל בשדה).

ראינו קאכי של קלומ (ראינו קקי של כלבים).

ראינו יל דימ מהאבצפר קתפים פרחמ (ראינו ילדים מבית=הספר קוטפים פרחים

הילדים החליטו שכדאי גם להם לשמור על שדה הבור, אשר בו עקבו אחר השינויים המתרחשים בו במהלך השנה. הגננת שאלה את הילדים כיצד נשמור על שדה הבור?

הצעות הילדים:

1. נק את סדא אבר (ננקה את שדה הבור).

2. נחינ גדר מיסויו (נכין גדר מסביב).

3. נאגד לאהנשימ שיזרקו לפח את אקקי שלאקלוימ (נגיד לאנשים שיזרקו לפח את הקקי של הכלבים).

4. נחינ שלתים ואניתלא בסד (נכין שלטים ונתלה בשדה).

5. לא ניקטפ פרחים (לא נקטוף פרחים).

6. נראינ אנשימ שםרימ אל גואת אקרקר (נראיין אנשים שומרים את גבעות הכורכר).

7. נחינ חורא קמ אחורא לאגנת אטוא (נכין חוברת החברה להגנת הטבע).

התחלנו בפינוי הפסולת.

העבודה רבה, צריך עזרה!... הזמנו את ההורים... קדימה לעבודה!

הפעם... הצטיידנו בכובעים, בכפפות ובכלי עבודה.

כעת השדה נקי ואמא של בר הפתיעה אותנו עם ארטיקים.

ולמשימה הבאה - הכנת הגדר.

היו שתיכננו אותה תחילה בציור.

הילדים הציעו למדוד את אורך הגדר בעזרת גלגל המדידה.

חלק מהילדים קושרים את החבל למוטות בעוד אחרים עסוקים בהכנת השלטים.

סיימנו להכין את השלטים.

והנה הם תלויים!

ומה עם החברה שאנחנו רוצים להקים?

אז... צריך משרד. איפה יהיה המשרד?

אנחנו מכינים את קירות המשרד.

הוצעו מספר שמות לחברה. נעזרנו בייצוג של דיאגרמה כדי להגיע להחלטה בדבר שם החברה.

הרוב החליט: "רקפת"

ומה עם תלבושות לעובדים?

הכנו את התלבושות לאנשי חברת "רקפת".

הזמנו את הגב' חנה ורשביאק, העומדת בראש העמותה לשמירה על גבעות הכרכור.

שאלנו, שמענו, התייעצנו והחלטנו להכין עצומה וסטיקר.

כדאי לשמור על שדה הבור!

שהשדה יהיה נקי

שיהיה לנו נעים ויפה

שיהיו הרבה פרחי בר

יש חרקים וצריך לשמור עליהם

שהאנשים יטיילו ויראו פרחים ונוף יפה

אז יחד נשמור ונשאיר את הטבע יפה. 

בשילוב אמצעי מולטימדיה, כגון: מצלמה דיגיטלית, סורק ומחשב, הכנו עם הילדים את הסטיקר.

בגאווה רבה החתמנו על העצומה.

אחד העקרונות המנחים את עבודתי בגן היא קבלת הילד תוך התייחסות ההורים וכל הצוות החינוכי אליו כאל שותף לעשייה הרב=תכליתית בגן. נושאים רבים "צומחים" מהילדים. "שדה הבור" הוא דוגמה הולמת לגישה זו.

הערה - את כל התמונות ניתן לראות בחוברת הד הגן

חדשות
דלג על חדשות

חדשות

התחל עצור
8
15/11/2018
יחד עם מנכ״ל משרד החינוך, שמואל אבואב ויו״ר ת“א ...
8
13/11/2018
לאור המצב הבטחוני, בכפוף להוראות פיקוד העורף - ...
8
12/11/2018
לאור המצב הבטחוני, בכפוף להחלטת פקוד העורף ובתיאום ...
8
6/11/2018
בנוגע לשביתה המתוכננת מחר במשק: הסתדרות המורים לא ...
8
4/11/2018
עמותת המחנכים למלחמה בגזענות ובאנטישמיות
שלבי חינוך
דלג על שלבי חינוך
Banners
דלג על Banners
עבור לתוכן העמוד