באגף לחינוך קדם יסודי-מדריכים
באגף לחינוך קדם יסודי-מדריכים

באגף לחינוך קדם יסודי
מדריכים חדשים
על ילדים, רגשות וחברים
מדריך לגננת. בגנים לגילאי 6-3, רגילים, משלבים ומיוחדים.
כתבה: נועה מנדלס
מטרת המדריך לסייע לגננת לסייע לילדים עם קשיים התנהגותיים. לפתח יכולת ריסון ושליטה עצמית, ביטוי רגשות באפיקים מקובלים ויצירת קשרים עם ילדים ומבוגרים.
למדריך ארבעה חלקים:
א. מבוא.
ב. איתור והערכה של ילדים עם בעיות רגשיות וקשיי התנהגות.
ג. התייחסות לקשיי התנהגות ולבעיות רגשיות.
ד. הצעות לפעילויות -  לשיפור מיומנויות חברתיות.
שלושת החלקים הראשונים תיאורטיים יותר והחלק הרביעי יישומי באופיו. יחד עם זאת, גם בחלקים השני והשלישי יש התייחסות לצד הביצועי, כמו הנחיות למשחק משותף (גננת-ילד) או עקרונות לשיתוף הורים. שירי משוררים העוסקים בחברים ורגשות של היוצרים: יהודה אטלס, תרצה אתר, שלומית כהן-אסיף ואסתר קל משובצים בחלקי המדריך השונים.
הגננת תמצא במדריך הצעות להתערבות מקצועית הן ברמה של הילד עם קשיי התנהגות, הן ברמת הקבוצה והן ברמת סדר-היום וארגון הסביבה החינוכית.

על ילדים, חושים ותנועה
מדריך לגננת בגן-הילדים הרגיל, המשולב והמיוחד.
כתבה: דורית דיל. מעלות, 1999.
מטרת המדריך היא לסייע למחנכים להכיר את ההתפתחות החושית-תנועתית התקינה, לאתר ליקויים וקשיים אצל ילדים וללמוד דרכי עבודה בגן-הילדים. המדריך מציע עקרונות לעבודה חינוכית פרטנית עם הילד המתקשה ואף מציע דרכים להכנתה ולבנייתה. המדריך מלוַוה באיורים ובתצלומים מדגימים.
פרקי המדריך:
 א. מבוא.
ב. התפתחות חושית-תנועתית ולמידה.
ג. מוטוריקה גסה.
ד. מוטוריקה עדינה.
ה. איתור הילד המתקשה.
ו. נספחים.
הנספחים כוללים: רצפים של ההתפתחות המוטורית על-פי גיל, מילון מונחים, משחקים ועזרים מומלצים ועוד.
בסוף המדריך מצורפת רשימה ביבליוגרפית.

חידון -  מאה שנים לגן-הילדים העברי
לרגל הכינוס לגיל הרך אנו מפרסמים חידון נושא פרסים באתר האינטרנט שלנו:
http://www.education.gov.il/preschool
אתם מוזמנים "לגלוש" באתר ולבחון את הידע שלכם בנושאים העוסקים בגן-הילדים.
השאלות יובילו אתכם לדפדוף בספרים, להעמקה ולהעשרה בנושאי החידון: גן-הילדים הראשון, גני-ילדים בארץ  ובעולם, תיאוריות בחינוך, שירי ילדים ועוד ועוד.
החידון ערוך בשיטה אמריקנית (שאלות סגורות ולכל שאלה ארבעה מסיחים -  תשובות אפשריות). יש בו 47 שאלות אשר יוצגו במשך שלושה שבועות בשלושה מחזורים.
אתם, הגולשים, מוזמנים לנסות לפצח את שאלות החידון.
המועד האחרון לשליחת תשובות -  יום א', כ"ב סיון התש"ס, 25.6.00.
בתאריך זה ירוכזו כל התשובות, ימוינו וייקבעו שמות הזוכים.
פרסים יוגרלו בין המשיבים נכונה על מספר רב של שאלות.
את הפרטים ונהלי ההשתתפות תמצאו באתר שלנו.

החומר למדור זה מוגש ע"י המחלקה לפרסום ויידוע באגף.

במחלקה
דקלה צדוק

לחברות שלום,
עם התקרב שנת הלימודים לסיומה -  אנו רוצים להביא לידיעתכן ציטוט מחוזר מנכ"ל תש"ס/1 א. -  העוסק בנושא העברה יזומה.
1. העברה בגלל סגירת כיתה או בגלל צמצום בתקן במהלך שנת הלימודים
נסגרה כיתה או צומצם התקן של מוסד חינוכי במהלך שנת הלימודים, רשאי מנהל המחוז להעביר עובד הוראה (להלן "עובד") עודף או להשלים את משרתו במוסד חינוך רשמי אחר באותה מגמה, במסגרת היקף משרתו הקבועה, אך לא יותר ממשרה מלאה אחת. בסמכותו של מנהל המחוז להציע למורה משרה ברדיוס של עד 30 ק"מ ממקום מגוריו.
הודעה חתומה על-ידי מנהל המחוז על ההעברה היזומה תישלח על-ידי גף כוח אדם בהוראה במחוז לעובד על גבי הטופס המקובל, בצירוף נימוקים להחלטה ותוך ציון שמו וכתובת המוסד שהמורה מועבר אליו.
2. עברה לקראת שנת לימודים חדשה מנהל המחוז מוסמך ליזום העברת עובד בתוך המחוז וברדיוס של עד 30 ק"מ ממקום מגוריו לקראת שנת הלימודים החדשה, במקרים האלה:
נסגרה כיתה או מגמה או צומצם התקן של מוסד חינוכי.
יש מחסור בעובדי הוראה במוסד אחר או יש צורך בעובד מסוג מסוים במוסד אחר.
העובד אינו מתאים לסגל ההוראה או לאקלים הסביבתי.
ההעברה תביא לחיסכון בנסיעות ובהוצאות דמי נסיעה.
העובד מוַנה לתפקיד מנהל, סגן מנהל או מרכז.
לפני גיבוש ההחלטה על העברה יזומה ממוסד חינוכי אחד למשנהו המפקח הישיר חייב לבדוק היטב את העובדות ולקבל את תגובת עובד ההוראה על השיקולים ביסוד הכוונה להעבירו. תרשומת על השיחה שהתקיימה בין המפקח לעובד ההוראה תועבר לגף כוח אדם בהוראה במחוז, והגף יעביר את התרשומת, בצירוף התיק האישי, לעיונו ולהכרעתו של מנהל המחוז.
ההעברה תהיה למוסד חינוך רשמי אחר, באותה מגמה ובאותו היקף משרה של העובד, אך לא יותר ממשרה מלאה אחת.
הודעה חתומה על-ידי מנהל המחוז על ההעברה, בצירוף הנימוקים, תישלח לעובד בדואר רשום עד 30 ביוני על גבי הטופס המקובל, העתק ההודעה יישלח לסניף המקומי של הארגון היציג.
דינו של עובד הוראה השוהה בחופשה ללא תשלום מטעם קרן השתלמות כדין כל עובד אחר, דהיינו, אם חלים עליו הקריטריונים המפורטים לעיל מנהל המחוז רשאי להעבירו למוסד חינוכי אחר בהעברה יזומה.
3. ערעור העובד סבור העובד שיש בהעברה המוצעת משום הרעה בתנאי עבודתו, יגיש על כך ערעור בכתב למנהל המחוז תוך שבוע ימים מיום מסירת ההודעה על העברתו. לא קיבל מנהל המחוז את הערעור, יעבירו להחלטת מנהל אגף כוח אדם בהוראה, בצירוף כל המסמכים הנוגעים בדבר.
החלטת מנהל אגף כוח אדם בהוראה תובא לידיעת ראש הארגון היציג.
גננות שקיבלו העברה יזומה תלמדנה את פרטי החוזר ובמידת הצורך תפנינה למחלקה לגננות לבדיקת הצדקת ההעברה ולסידור עבודה.
כל מה שרצית לדעת ולספר:
עד כה נענו לקריאתנו שש גננות. אנו מצפים לגננות נוספות. בחוברת הבאה נפרסם את הכתובות.

 

חדשות
דלג על חדשות

חדשות

התחל עצור
8
20/11/2018
הליך הגשת הבקשות למלגת לימודים לשנת הלימודים ...
8
19/11/2018
נוכח החלטת הממשלה שהתקבלה היום בעד קיצוץ רוחבי, ...
8
15/11/2018
יחד עם מנכ״ל משרד החינוך, שמואל אבואב ויו״ר ת“א ...
8
13/11/2018
לאור המצב הבטחוני, בכפוף להוראות פיקוד העורף - ...
8
12/11/2018
לאור המצב הבטחוני, בכפוף להחלטת פקוד העורף ובתיאום ...
שלבי חינוך
דלג על שלבי חינוך
Banners
דלג על Banners
עבור לתוכן העמוד