משולחנה של לילי פוקמונסקי
משולחנה של לילי פוקמונסקי



"אני מאמינה שאנו הופכים למציאות את הדבר שאנו מקדישים לו תשומת לב ,

אני מאמינה שאנחנו יוצרים את המציאות שלנו - ויש לנו אפשרות לבחור איזו מציאות

ליצור "

 

 

לפני זמן מה טיילתי בארץ רחוקה, ופגשתי חברה חדשה.

והיא ...ניחשתן נכון... גננת.

ספרה לי חברתי החדשה שבארץ הרחוקה הזאת, לה ולחברותיה הגננות יש בעיות.

אילו בעיות? שאלתי.

וכך ספרה :

היה היה גן ילדים, ולגן חצר ולחצר גדר.  

יום  אחד שיחקו שני ילדים בפינת החצר זמן קצר לפני  סוף היום, ולפתע עפה אבן לקט רופפת מגדר הגן ונחתה לה על ראשו של ילד אחד ופצעה אותו. הילד בכה ומייד נזעק צוות הגן לעזור לו, לטפל בו, להתקשר להורים, להתקשר לרשות, להתקשר לגננת האם שהייתה ביום חופשי, לטפל בעוד 34 ילדים מבוהלים , להרגיע את עצמו  ו... להיפרד מהילדים המתפזרים  לצהרונים שונים ולבתיהם.

הילד נזקק להדבקת פרפר.  הרשות התקשרה להורים ודרשה בשלום הילד.

ככה זה בארץ הרחוקה-רחוקה,  הרשות מחבקת את תושביה באהבה. איזה יופי!

עוד באותו יום, הגיע האחראי על הבינוי ברשות המצויה בארץ הרחוקה ההיא. אחריות הרשות כלפי האזרח היא נר לרגלם שם.

הוא התפלא מאוד, וטען בפני הגננת ש"אין מצב" שהאבן שנחתה על הילד נפלה מהגדר  ושמקור האבן חייב להיות מחוץ לגן או מתוך הגן. אבל אבן לקט מהגדר שהוא אחראי לה? לא יתכן שתיפול על ילד! לא הועילו כל הסברי הילדים והצוות, והוא , האחראי על הבינוי, התבצר בעמדתו  בדבר מוצאה של האבן. צודק, מה מבינות נשים-גננות בגדר ובאבן? מה מבינים ילדים בגן חובה? מה הם זוכרים?

למחרת  הגיע מנהל מחלקת החינוך של אותה רשות הנמצאת בארץ רחוקה-רחוקה וגם מנהלת מחלקת גני הילדים .

יודעים אתם כבר, קוראיי היקרים, כי הרשות  לוקחת אחריות ועושה הכל למען תושביה. נכון?

בדק המנהל את הגדר, ובא אל הגננת והטיח בה ובצוות שהן אחראיות על הגדר והן היו צריכות לדעת שהאבן...רופפת.

המנהל גם כעס על צוות הגן שהותיר את חצר הגן ללא סידור וארגון  והלך הביתה  לאחר האירוע.  עמד צוות הגן נעלב ומושפל. רק אמש נאנחו אנחת רווחה כשהכל הסתדר והילד הרגיש בסדר. רק אתמול הודה הצוות למזלו הטוב שהפרשה הסתיימה בפגיעה קטנה, רק אתמול העריך הצוות את דאגתה הכנה של הרשות לאזרח הקטן. והנה הגיע הביקור הפתאומי הזה והפעם הוטלה האחריות על ...הגננת.

 

מנהלת מחלקת הגנים הגיעה כדי לתצפת על  הגן. איזו רשות אחראית. היא באה לתצפת על "האווירה" בגן . איזה יופי!

בינתיים גם הגיע מהנדס בינוי ושלח דו"ח לרשות. כך נוהגת רשות אחראית!

פנתה הגננת לרשות כדי לקבל את הדו"ח, אך היא נדחתה בנימוס.

מצאה עצמה הגננת מול חזית נוספת שבה עליה להשקיע זמן -  "החזית למען קבלת דו"ח-הגן".התקשרה הגננת פעם ועוד פעם לקבל את הדו"ח ושוב נדחתה.  התקשרה הגננת אל וועד הורי הגן כדי שיפנה לרשות ויקבל את הדו"ח.

בארץ הרחוקה-רחוקה לא חסים על זמנה של הגננת, וכך מצאה עצמה משקיעה עוד זמן ועוד אנרגיה  כדי להשיג את הדו"ח, אך זה טרם הגיע. יש תעלומות שם, באותה ארץ רחוקה.

ושאלה הגננת מהממלכה הקסומה, הרחוקה מרחק רב, הנמצאת מעבר להרים והרחק מהעמקים: "למה לא מעבירים לי את הדו"ח"?  והוסיפה ושאלה: "האם יש לרשות יכולת ורשות לתצפת על גננת? על גן?  האם ראש מחלקת החינוך ברשות יכול להעיר הערות על סידור החצר ו/או הגן?"

 

והוסיפה והקשתה: "מהם גבולות האחריות שלי? איך אוכל לבדוק בטיחות מבנים אם אני גננת בהכשרתי? ומי יגיד להם ברשות שהם מתבלבלים? ומי יגיד למפקחת שהיא תמכה בבלבול הזה"?

פעם אחת בארץ רחוקה, היה גן ילדים, ולגן חצר, ולחצר גדר, ומהגדר נפלה אבן לקט שפגעה בילד ופתחה את מוחי לשאלות קודחות המחפשות תשובה, ומבקשות מנוח.

עד כאן מה שחברתי החדשה ספרה לי .

אמרתי לה שבארץ שלי אין דברים כאלה. כל בקשה של גננת מתקבלת בשמחה, הן ברשות המקומית והן בפיקוח, עובדי הרשות עושים כל מה שנדרש, המפקחות תומכות רק בגננות, ההורים נהדרים וחביבים - אף פעם לא מתלוננים, כי בארץ שלי הגננת תמיד צודקת. היא רק עוסקת בחינוך.

עד כאן חברות יקרות, זה מה שקרה לי בטיול שלי בארץ רחוקה ... שם פגשתי חברה חדשה ...

לחברתי החדשה אורית , תודה רבה !!!

 

 

 

חדשות
דלג על חדשות

חדשות

התחל עצור
8
20/11/2018
הליך הגשת הבקשות למלגת לימודים לשנת הלימודים ...
8
19/11/2018
נוכח החלטת הממשלה שהתקבלה היום בעד קיצוץ רוחבי, ...
8
15/11/2018
יחד עם מנכ״ל משרד החינוך, שמואל אבואב ויו״ר ת“א ...
8
13/11/2018
לאור המצב הבטחוני, בכפוף להוראות פיקוד העורף - ...
8
12/11/2018
לאור המצב הבטחוני, בכפוף להחלטת פקוד העורף ובתיאום ...
שלבי חינוך
דלג על שלבי חינוך
Banners
דלג על Banners
עבור לתוכן העמוד