הזדמנות להתחדשות - "רפורמת הסייעת הנוספת"

הזדמנות להתחדשות - "רפורמת הסייעת הנוספת"

23/07/2015
הזדמנות להתחדשות - "רפורמת הסייעת הנוספת"

גננות וגננים יקרים , 

ברצוני לברך על ההזדמנות העומדת בפנינו לשינוי והתחדשות  בגני הילדים . 

עלינו להאמין בימים שיבואו כי הסבלנות היא עץ עם שורש מר,אך נותנת פרות מתוקים .

 

למרות השינויים במדיניות משרד החינוך המעוררים ויכוחים , לחצים תסכולים ,התנגדות וחוסר אמון, 

ברצוני לבקש מכם , גננות וגננים  

את התגייסותכם לביסוס תהליך השינוי . 

אוזננו כרויה וקשובה להצלחות ולקשיים כאחד .

יחד נצלח את התקופה המאתגרת הזאת . 

אני אתכם ולרשותכם תמיד . 

 

 

לילי פוקמונסקי 

מנהלת המחלקה לגננות

 

 

הזדמנות להתחדשות 

רפורמת "הסייעת הנוספת" מהווה הזדמנות לשינוי בכל מערך העבודה בגני הילדים לטובת יישום סביבות למידה מתקדמות,  

המאפשרות התאמת מערכת גני הילדים ואיכות העבודה בהם למציאות של המאה  ה-21. 

הרפורמה במיטבה היא  שינוי תפיסתי-מערכתי במערכת הגיל הרך במדינת ישראל  ומאפשרת הזדמנות למעבר מניהול היררכי ביורוקרטי לניהול דיאלוג רישתי,  

בפריזמה דמוקרטית, המאפשרת הזדמנות , שותפות וייחודיות ,אוטונומיה, יזמות וביטוי אישי- לכל השדרה המקצועית, מפקחת, גננת מובילה, גננת, סייעת ובעלי תפקידים נוספים בגיל הרך. 

 

 

הנחות יסוד לניהול השינוי 

          השינוי הוא קודם כל תפיסתי,  ממעלה שנייה, ויש לו ביטוי בסדירויות ושינוי מבני. 

          השינוי מקדם מערך אירגוני מנהלי-פדגוגי חדש. 

          הידע קיים אצל כולנו (המפקחות, הגננות המובילות, הגננות ,הסייעות ובעלי תפקידים במערכת הקדם יסודית) שיתוף בידע מרחיב ומעמיק את איכות החינוך. 

          השינוי מאפשר, מעודד ומכבד את השונות והייחודיות של כל גן ושל כל אשת חינוך . 

          יישום השינוי מזמן למידה של תיאוריות פדגוגיות חדשניות לצד התנסות יישומית בשטח. 

          חתירה לממשקי עבודה אפקטיביים בין המחוז למטה והרשות. 

          לגיטימציה לערעור, חקירה אישית, בירור מעמיק ותהליך למידה מתמשך. 

          ניהול השינוי ינוע בין הבנייה והצבת גבולות/הנחיות לבין חופש ושותפות 

          הרשות המקומית  שותפה מרכזית להובלת השינוי ביישוב 

          יישום השינוי יתקיים תוך מסע למידה מהתנסויות יישומיות בשטח     

 

שינוי המערך דורש ומקדם- שינוי מערכתי המורכב מכמה נדבכים, שמקיימים ביניהם קשרי גומלין: 

          תפיסת עבודה לפי אשכולות גיאוגרפיים-עבודת צוות וקהילה לומדת 

          יצירת והגדרת תפקיד הגננת המובילה 

          יצירת תנאים מיטביים לטיפול בילד: הוספת הסייעת השנייה 

          תפיסת הגננת כאוטונומית ובעלת אחריות לניהול הגן: מתן אוטונומיה תקציבית  

          בנייה מחודשת של תפקיד המפקחת  

 

חישוב משרת הגננת המובילה  

 

 

חישוב למנהלת גן בסיס משרה 30.4 ללא שעות גיל 

1.         4 ימי ניהול- 24.32  שעות (80%)+ יום הדרכה- 17% המהווים 97% משרה, במידה ומדובר בגננת במשרת אֵם 4 ימי עבודה יהוו 90% משרה + 17% יום הדרכה = 107% משרה 

2.          4.5 ימי ניהול- 27.36 שעות  (90%)+ יום הדרכה- 17%  המהווים 107% משרה. במידה ומדובר בגננת במשרת אֵם 4.5 ימי עבודה יהיו 100% משרה + 17% יום עבודה = 117% משרה 

3.          5 ימי ניהול- 30.4 שעות (100%) + יום הדרכה 17% המהווים 117% משרה. במידה ומדובר בגננת במשרת אֵם 5 ימי עבודה יהוו 110% משרה + 17% יום הדרכה = 127% משרה 

 

חישוב לגננת משלימה בסיס משרה 33.8 ללא שעות גיל 

 

1.       4 ימי עובדה יהוו 72% משרה + יום הדרכה 17% = 89% משרה. אם מדובר בגננת משלימה במשרת אֵם, תקבל 99% משרה. 

2.       4.5 ימי עבודה יהוו 80% משרה + יום הדרכה 17% = 97% משרה. אם מדובר בגננת משלימה במשרת אֵם, תקבל 107% משרה 

3.       5 ימי עבודה  יהוו 90% משרה + יום הדרכה 17% = 107% משרה. אם מדובר בגננת משלימה במשרת אֵם תקבל 117% משרה 

 

חישוב לגננת ביוח"א 

מנהלת גן עם בסיס 30.4 עובדת  4 ימי עבודה = 32.32 – עבור יום4 ימי עבודה + יום  הדרכה ומשרת אֵם תקבל 133% משרה 

גננת משלימה תקבל 122% משרה לפי בסיס 33.8 + 10% משרת אֵם + 17% יום הדרכה 

 

בהמשך לאמור לעיל, קיימת הנחיה כללית שאין לחרוג מהיקף של 117% למי שמועסק בהוראה ובנוסף מקבל ימי הדרכה. 

גם במקרים של העסקת גננות, אפשר להשאר במסגרת של 117% ולא לחרוג מכך. 

לדוגמא: גננת משלימה שעובדת 90% ומוסיפים לה יום הדרכה תגיע לכדי 107%. 

במקרים של מנהלת גן עם ימי הדרכה אפשר שלא לחרוג מ-117% באופן שבו תתבקש מנהלת גן שהיא אם לקחת יום חופשה פעם בשבועיים, וכנ"ל במקרים של שעות גיל. 

יש להתאים את כל המצבים של מס' ימי הדרכה להיקף שלא יחרוג מ- 117%. 

 

חדשות
דלג על חדשות

חדשות

התחל עצור
8
5/09/2018
הנחיות ליישום הסכם אופק חדש למורי של"ח
8
5/09/2018
עלון 5
8
27/08/2018
בקרת התקן הרב תחומית תיערך אחת ל -5 שנים
8
23/08/2018
הקפאת ניהול עצמי בחט"ב בשנת תשע"ט
8
14/08/2018
מכתבה של מזכ"לית הסתדרות המורים למנהלת האגף ...
שלבי חינוך
דלג על שלבי חינוך
Banners
דלג על Banners
עבור לתוכן העמוד