הקרן לקידום מקצועי בהסתדרות המורים מציעה לבתי ספר מפגשי ההעשרה המבוססים על סדרה של 3 מפגשים, בני 4 שעות אקדמיות כ"א, העוסקים באימונים אישיים למנהל/ת בית הספר או במפגש מליאה לצוות עובדי ההוראה בבית-הספר.
תכנית זו, אשר מונחית על ידי מיטב החברות בתחום תעניק לבתי ספר, מנהלים/ות וסגלי ההוראה מקום והזדמנות לבחון את השינויים והתהליכים שפקדו את בית הספר ומערכת החינוך בחודשים האחרונים ואת הכלים הנדרשים להתמודדות ולהיערכות עתידית מקצועית ונכונה.
התכנים מונחים על ידי יועצים ארגוניים ומאמנים אישיים בכירים.
מבנה ההנחיה נתון לשיקול מנהל/ת בית הספר בצורה הבאה:
מפגש ראשון: יתקיים כיעוץ אישי למנהל/ת בית-הספר
מפגש שני: יתקיים בחדר המורים לכלל צוות ההוראה הבית-ספרי
מפגש שלישי: לבחירת המנהל/ת: מפגש נוסף לסגל המורים בביה"ס, או מפגש ייחודי קבוצתי עם סגל הניהול
לבירור זכאות ולהזמנות מוזמנים לפנות להילה קבני, 03-6928270, [email protected]
ניהול השינוי
משכוכית – ייעוץ והדרכה
- ניהול השינוי
- בחינת המצב הנוכחי של בית-הספר וניסוח 'סדר יום' עדכני וממוקד.
- בדיקת תהליכי החזרה לעבודה גם דרך מודלים מקצועיים ויישומם בשגרות הניהול והעבודה בבית-הספר.
- נערוך חיבור של חברי הצוות בבית-הספר ללמידה חיובית מהעבר, המשגת התובנות שעלו מהתקופה האחרונה האחרונה תוך מיקוד ב'מבט קדימה'!
- עיבוד מקצועי ורגשי של התקופה החולפת והימים שלפנינו.
- מיומנויות טכניות חדשות בניהול צוותים, בתקשורת בין צוותי ההוראה בכלים מקוונים.
קבלת החלטות
אלרואד המכון הערבי-הדרוזי להנחיה והדרכה – الرواد
תקשורת – וורבליות, שפה, תרבות, דיאלוג, קשב ושיח
עבודת צוות – קבלה, הכלה, שיתוף פעולה, השתתפות ונתינה
התמודדות עם קונפליקטים ובעיות – דפוסים, דילמות, מתקיעות לצמיחה, עמידה במצבי לחץ, ניהול רגשות, אסרטיביות כמנוף להצלחה בכל תחום בחיים
הישרדות ו/או שגשוג – הערכה עצמית, מוטיבציה פנימית, אינסטינקטים, אינטואיציה, יצירתיות, עצמאות, מוטיבציה חיצונית, מחויבות, אחריות,
קבלת החלטות – מנהיגות, אחריות קולקטיבית, אחריות אישית, תפקידים והגדרתם, סמכויות, מנהיגות מעצבת-יוצרת שינוי.
רביבים ייעוץ והנחייה בע"מ
מערכת החינוך 2020 – נעסוק בפיתוח הבנה לשינוי המשמעותי בתפקיד המורה ונתנסה במתודות חדשניות ומגוונות בתפיסה פרסונאלית ובניית קשר משמעותי עם הלומד.
תהליך קבלת החלטות – נלמד כיצד לפשט מודלים כללים על מנת להגיע להחלטה שתטיב, ככל האפשר עם כל הגורמים המעורבים. לזהות דרכי פעולה צפויים מקבלת ההחלטה – במהלך ההחלטה נעלה לדיון חקר מקרה אופייני לבית הספר/כיתה כבסיס להתנסות.
חזון בית-ספר – הגדרת החזון כתמונת העתיד/ שפת החזון – מילים פשוטות ומובנות/ בידול וייחודיות/ מהו השינוי הצפוי עם הגשמת החזון.
Coachvision
אסטרטגיה ומנהיגות – מרבית המורים תופסים את עצמם כמומחי תוכן כאנשי מקצוע וכמתווכי למידה. אולם מעטים רואים עצמם כמנהיגים ומובילי דרך בבית-הספר.
ייחודיות מיתוג ושיווק – כחלק מתהליך הטמעת הזהות הבית ספרית וכחלק מהרצון להבהיר בצורה מדויקת את ייחודיותו של בית הספר.
בניית תרבות ארגונית – זיהוי ואפיון התרבות הקיימת, איך יוצרים אותה במערכת הבית ספרית? מהן התשתיות הארגוניות הנדרשות לכך? כיצד רותמים גורמים נוספים להצלחת התהליך.
NLPיישומים מוחיים – חקר המצוינות – עוסק בחיבור שבין התת מודע, חשיבה, שפה ומצוינות.
חברת 'תוכן בהשראה'
מחשבים מסלול מחדש – מורי העתיד ותפקידי ההוראה בעידן החדש.
רוצים להצעיד את בית הספר שלכם לקראת העתיד?
מעוניינים ביצירת חזון בית ספרי המתאים עצמו לעולם המתקדם?
רוצים לייצר תהליך של שינוי תפיסתי ותודעתי כיצד יש להיערך לקראת העתיד?
נסייע לכם בחשיבה מחודשת ויחד נבנה תהליך של הערכות לקראת העתיד.