מנוע חיפוש

כיצד לחפש
הפורום
מדעי המוח וחינוך: סקירת תוכניות התערבות וגישות חינוכיות הניזונות ממדעי המוח. עיבוד והנגשה

תאריך הזנה: 11/03/2019

תקציר: בסקירה בוחנים עד כמה משפיעות – או קרובות להשפיע – תובנות שונות מתחום מדעי המוח וחקר התודעה על הפרקטיקה בכיתה. בסקירה מחולקים מדעי המוח ויישומיהם בתחום החינוך לשמונה־עשר נושאים. חמישה מהם עוסקים בתוכניות הלימודים במתמטיקה ובקריאה, שבהן הצטברה כמות משמעותית של תובנות במדעי המוח. הנושאים האחרים עוסקים בתחומים של מדעי המוח שהשפעתם כללית יותר, וקשה יותר להגביל אותם לנושא יחיד בתוכנית הלימודים. כל אחד משמונה־עשר הנושאים קיבל דירוג המבטא את עוצמת הראיות הנוגעות לאפקטיביות שלו בתחום החינוך, ודירוג נוסף המבטא את המרחק שיש לעבור כדי להצליח ליישם את הרעיון בכיתה.


מחבר: פול האוורד ג'ונס, Paul Howard-Jones
גוף/מוסד: יוזמה – מרכז לידע ולמחקר בחינוך (האתר הרשמי)

תחומים: יעוץ חינוכי
קבוצת גיל: חטיבה עליונה
סוג חומר: מידע/מקור
פורמט: html



מלות מפתח בשימוש בפריט:
  • מוח
  • חינוך