קישוטים לחג המולד
קישוטים לחג המולד

זריק עביר

 

התבוננות בלוח שנה

הכרת סמלילים (איקונים)

התייחסות לכמויות בסיוע לבני דיג'י

 

בתחילת שנת הלימודים קבענו על הקיר לוח שנתי גדול ובו הצגנו אַיקונים (מצוירים) המסמלים את החגים והאירועים הרלוונטיים לנו. בראש וראשונה, ימי הולדת של כל הילדים.

הלוח הסב את תשומת=לב הילדים. רבים היו ניגשים ומתבוננים בסמלי החגים שלנו ובצילומי הילדים.

האיקון של עץ חג המולד משך את תשומת=לבו של אחד הילדים שהתחיל להתעניין ולשאול לגבי משמעות איקון העץ. הילדים העלו כל מיני השערות עד שהגיעו למסקנה שהוא מסמל את חג המולד (בתיווך הגננת) ואז התחילו הילדים למנות את הימים שנותרו להגעת חג המולד (על גבי הלוח השנתי).

כשהתקרב החג - הבאנו לגן את הקישוטים האופייניים לתלייה על העץ. הצגנו את הקישוטים בפני הילדים. אחד מהילדים הבחין שצבע הקישוטים הוא אדום ושאל: למה דווקא אדום? הועלו כמה השערות מצד הילדים, כגון - האדום הוא צבע יפה, האדום צבע שמרגיע אותנו, האדום סימן לשמחה, בגדי סנטה קלאוז הם אדומים.

הגננת העלתה הצעה: שכל ילד יבחר את הצבע שהוא אוהב וערכנו סקר. מנינו כמה ילדים בחרו מכל צבע. הכנתי טבלה בת שבע עמודות לשבעה צבעים ושורות לשמות הילדים. רשמנו סימני + בהתאם להעדפות הילדים. 

                           

זריק עביר, גננת בעילבון.

השווינו בין בחירות הצבעים: איזה צבע היה הכי פופולרי בין הילדים? מי פחות ובכמה? ואני זימנתי לילדים את מכשיר הדיג'י כדי למנות באמצעותו ולדעת בכמה הצבע האדום יותר מבוקש מהצבע הכחול וכו'.

וכמה יחידות דיג'י צריכים להוסיף לצבע מסוים כדי שיהיה שווה לצבע אחר.

בהתקרב החג התחלנו להכין קישוטים בצורות שונות. הילדים בחרו צורות וצבעו אותן.

מיינו את הקישוטים על=פי צורתם, ספרנו והכנו טבלה המייצגת את מספר הבחירות של כל צורה ועשינו השוואה בעזרת לבני דיג'י.

חנות הקישוטים: הצגנו את הקישוטים בחנות הגן למכירה (יש לנו "בנק" קבוע בגן שמשרת את הילדים בענייני כסף על=ידי לבני דיג'י). הילדים תימחרו את הקישוטים והתחילו לקנות על=ידי שימוש בלבני דיג'י.

אני מקשט את העץ: לכל ילד הזדמן לקנות ארבעה סוגי קישוטים. ביחד קישטנו את העץ והיה כיף לנו וצולמנו יחד עם העץ עם סנטה קלאוז.

הכנתי דפי סיכום: דף ראשון שמצויר בו עץ החג, דף שני שמצוירים בו כל מיני קישוטים שמסמלים את החג ודף שלישי אשר בו מוצגים הקישוטים עם המחירים בלבני דיג'י.

הילד מקבל את הדף שבו מצויר העץ ומתחיל לגזור את הקישוטים מדף הקישוטים צובע אותם בצבע שהוא בוחר ומדביק על העץ. בסוף הילד בודק כמה עלו לו הקישוטים בעזרת דף המחירים.

מאת: זריק עביר

עילבון, מס' טל' 6784669=04

המדריכה: אילנה רומנו

המפקחת: נאילה גובראן

חדשות
דלג על חדשות

חדשות

התחל עצור
8
5/09/2018
הנחיות ליישום הסכם אופק חדש למורי של"ח
8
5/09/2018
עלון 5
8
27/08/2018
בקרת התקן הרב תחומית תיערך אחת ל -5 שנים
8
23/08/2018
הקפאת ניהול עצמי בחט"ב בשנת תשע"ט
8
14/08/2018
מכתבה של מזכ"לית הסתדרות המורים למנהלת האגף ...
שלבי חינוך
דלג על שלבי חינוך
Banners
דלג על Banners
עבור לתוכן העמוד