מה ניתן לעשות עם עשרים וחמישה
מה ניתן לעשות עם עשרים וחמישה

אוסף המשחקים שלפניכם נוצר על=ידי מדריכות מתמטיקה בגני=הילדים במחוז דרום, בשיתוף עם ילדי הגנים.

הציוד שבו השתמשנו כולל 25 קלפים המחולקים ל=5 סדרות של כמויות מ=1 ועד 5 בארגונים שונים. כל סדרה בצבע שונה.

משחק מספר 1 - תפוס שש

נושא: הרכבי המספר 6.

מטרה משחקית: מציאת שני קלפים אשר מייצגים הרכב של המספר 6.

מספר משתתפים: 3-2.

גיל: 6-5 שנים.

אביזרים: קלפים.

מהלך: קלף אחד גלוי וכל שאר הקלפים הפוכים בערימה. כל ילד בתורו הופך שני קלפים ובודק האם סכום של שניים מתוך שלושת הקלפים הגלויים הוא 6. אם מוצא שני קלפים כאלה, הוא לוקח אותם ומשאיר קלף גלוי. אם לא מוצא - הוא הופך שני קלפים גלויים, כרצונו, ומחזיר אותם לתחתית הערימה.

מנצח: מי שאסף יותר קלפים.

שים לב! אם רוצים למצות את כל הרכבי המספר 6, יש להוסיף קלפי 0 ו=6 (חמישה מכל סוג).

משחק מספר 2 - תפוס חמש

נושא: צירופים למספר 5.

מטרה משחקית: מציאת צירוף של המספר 5, המכיל קלפים רבים ככל היותר.

מספר משתתפים: 3-2.

גיל: 6-4 שנים.

אביזרים: קלפים, חץ.

מהלך: מסדרים את כל הקלפים בחמש שורות וחמישה טורים, כשהכמויות גלויות. מניחים את החץ ליד שורה או טור כלשהם ומבקשים מהילד לתפוס 5: לאסוף קלפים רבים ככל היותר המונחים זה בצד זה וסכומם 5.

מנצח: מי שצובר יותר קלפים.

משחק מספר 3 - מלחמה

נושא: השוואה בין כמויות.

מטרה משחקית: איסוף קלפים רבים ככל היותר.

מספר משתתפים: 2.

גיל: 6-4 שנים.

אביזרים: קלפים.

מהלך: משחקים מלחמה כרגיל ומחליטים מראש אם המספר הגדול יותר מנצח או המספר הקטן יותר.

מנצח: מי שאוסף קלפים רבים יותר.

שים לב! אפשר להחליט אם מנצח המספר הגדול יותר או הקטן יותר.

משחק מספר 4 - עוד מלחמה

נושא: הפרש בין כמויות.

מטרה משחקית: להגיע ראשון ל=20 גפרורים.

מספר משתתפים: 2.

גיל: 6-5 שנים.

אביזרים: קלפים, "קיפוד" מפלסטלינה לכל משתתף, גפרורים.

מהלך: מחלקים את הקלפים בין המשתתפים שווה בשווה. כל משתתף הופך קלף. מי שיש לו הכמות הגדולה ביותר, מחשב את ההפרש בין הכמויות ונועץ גפרורים ב"קיפוד" על=פי ההפרש. דוגמה: אם לאחד יש כמות של 5 ולשני 3, אז הראשון ינעץ 2 גפרורים.

מנצח: מי שהגיע ראשון ל=20 גפרורים.

שים לב! אפשר להתחיל במצב שבו בכל "קיפוד" נעוצים 20 גפרורים ובכל תור מוציאים גפרורים על=פי ההפרש. מנצח מי שהוציא ראשון את כל הגפרורים שלו.

משחק מספר 5 - דינגו

נושא: סדר מספרים / כמויות שוות.

מטרה משחקית: לאסוף חמישה קלפים מ=1 עד 5 מאותו צבע.

מספר משתתפים: 5.

גיל: 6-4 שנים.

אביזרים: קלפים.

מהלך: כל משתתף מקבל חמישה קלפים. בכל תור, כל משתתף מניח לימינו, על השולחן, את הקלף שהוא לא צריך, כאשר הוא הפוך. כולם אומרים ביחד "ד י נ ג ו", מעבירים ימינה את הקלף ומקבלים קלף חדש מהמשתתף אשר לשמאלם.

מנצח: מי שיצר ראשון סדרת קלפים מ=1 עד 5 באותו צבע.

שים לב! ניתן להחליט כי אוספים רצף של 1 עד 5 בלי התייחסות לצבע. או: לאסוף חמישה קלפים עם אותה כמות.

משחק מספר 6 - פיקולו

נושא: זיהוי כמויות / הרכבי המספר 6.

מטרה משחקית: זיהוי קלפים מתאימים לחוק המשחק.

מספר משתתפים: 2.

גיל: 6-5 שנים.

אביזרים: קלפים.

מהלך: מחלקים את הקלפים שווה בשווה בין המשתתפים. הקלפים מונחים בערימה הפוכים. שני המשתתפים הופכים קלף בו=זמנית. כאשר בשני הקלפים הכמות זהה, אז הראשון אשר מכריז "פיקולו", לוקח את הקלפים.

מנצח: מי שאסף יותר קלפים.

שים לב !       * אפשר להחליט שקוראים "פיקולו" כאשר סכום שתי הכמויות הוא 6.

                   * אם רוצים למצות את כל הרכבי המספר 6, יש להוסיף קלפי 0 ו=6 (חמישה מכל סוג).

משחק מספר 7 - רביעיות

נושא: סדר המספרים.

מטרה משחקית: יצירת רביעיית קלפים בעלי אותה כמות.

מספר משתתפים: 3-2.

גיל: 6-4 שנים.

אביזרים: קלפים.

מהלך: כל משתתף לוקח ארבעה קלפים ושאר הקלפים מונחים בערימה. משחקים כמו משחק רביעייה רגיל: כל אחד בתורו פונה למשתתף שלימינו ושואל אם יש לו קלף מסוים.

מנצח: מי שכל קלפיו מסודרים ברביעיות ראשון.

שים לב! ניתן להחליט על יצירת רביעייה שבה רצף של הכמויות 2 עד 5 (או 1 עד 4) בצבע זהה או בצבעים שונים.

משחק מספר 8 - זיכרון

נושא: הרכבי המספר 6.

מטרה משחקית: למצוא שני קלפים שסכומם 6.

מספר משתתפים: 3-2.

גיל: 6-5 שנים.

אביזרים: קלפים.

מהלך: כל הקלפים הפוכים על השולחן. משחקים משחק זיכרון רגיל, כאשר המטרה היא למצוא שני קלפים שסכומם 6.

מנצח: מי שצובר יותר קלפים.

שים לב! אפשר להוסיף 5 ג'וקרים (ליצנים) כמסיחים.

משחק מספר 9 - שבץ נא

נושא: רצף מספרים.

מטרה משחקית: ליצור רצפים של הכמויות.

מספר משתתפים: 4-3.

גיל: 6-4 שנים.

אביזרים: קלפים.

מהלך: ילד אחד יניח קלף כלשהו על המשטח. כל ילד בתורו יניח קלף בסמוך לקלף שמונח על המשטח - במאוזן או במאונך, כך שייווצר רצף של כמויות.

מנצח: מי שכל קלפיו מונחים לפי הסדר ראשון.

שים לב ! יש להקפיד על כך שהמספרים מסודרים משמאל לימין ומלמעלה למטה, או בסדר יורד או בסדר עולה.

עריכה:

דינה טהל

סמדר גפני

חדוה נבט

         

 

חדשות
דלג על חדשות

חדשות

התחל עצור
8
15/11/2018
יחד עם מנכ״ל משרד החינוך, שמואל אבואב ויו״ר ת“א ...
8
13/11/2018
לאור המצב הבטחוני, בכפוף להוראות פיקוד העורף - ...
8
12/11/2018
לאור המצב הבטחוני, בכפוף להחלטת פקוד העורף ובתיאום ...
8
6/11/2018
בנוגע לשביתה המתוכננת מחר במשק: הסתדרות המורים לא ...
8
4/11/2018
עמותת המחנכים למלחמה בגזענות ובאנטישמיות
שלבי חינוך
דלג על שלבי חינוך
Banners
דלג על Banners
עבור לתוכן העמוד