הכנת משחק באולינג - לחצר הפעיל
הכנת משחק באולינג - לחצר הפעיל

 

הכנת משחק באולינג - לחצר הפעילה

הכותבת: רבקה מסילתי

הגננת: כוכבה, גן חובה "כרמים"

 

במהלך טיפוח החצר הפעילה בגן, שוחחתי עם קבוצת ילדים על הנעשה בחצר הגן. התברר שברצונם להוסיף משחקים.

שאלתי: איזה משחק תרצו להוסיף?

הילדים הציעו שמות משחקים שונים (חלק מההצעות חזרו על משחקים שבוצעו). אחת ההצעות היתה משחק באולינג. אלי, שהציע זאת, נימק את הצעתו בכך שקיבל משחק כזה מתנה מהוריו. הילדים התלהבו מרעיון משחק הבאולינג - והוא התקבל.

שניים מהילדים טענו שאינם מכירים את המשחק ואת החוקים.

אלי התנדב לספר על המשחק שברשותו ואמר שיש עשרה בקבוקים מפלסטיק בגודל אחיד.

ואני הצעתי: אולי תבררו בבית ובספרים מה כתוב על המשחק ותביאו לגן למפגש הבא.

הילדים חיפשו בספרים שונים והביאו אינפורמציה מכמה מקורות:

במילון ספיר:

באולינג - כדורת - משחק ספורט: המטרה - להפיל עשרה גופי עץ הניצבים בקצה המסלול. בכל סיבוב זורק השחקן פעמיים את הכדור וצובר נקודות.

ובמילון רב מילים:

באולינג - כדורת - משחק שבו מגלגלים כדור לאורך מסלול לקבוצת בקבוקי עץ או פלסטיק שאותם יש להפיל במספר קטן של זריקות.

כשהיתה בידינו האינפורמציה על המשחק, שאלנו: איך נכין את המשחק?

הילדים הציעו שנכין את המשחק מבקבוקי שתייה ריקים.

הילדים התבקשו לאסוף ולהביא בקבוקים.

תהליך ההכנה

למחרת הילדים הביאו בקבוקי שתייה ריקים - בגודל אחיד.

הם החליטו לקשט אותם במדבקות ובלורדים (ראו תמונה).

אחרי שהבקבוקים קושטו, החליטו הילדים שהבקבוקים לא די יציבים והחליטו לצריך למלא אותם במעט חול (ראו תמונה).

כשהיו הבקבוקים מוכנים למשחק, העמידו אותם בשורה בקצה המסלול והילדים עמדו בטור וכל אחד בתורו זרק כדור כדי להפיל מה שיותר בקבוקים. הילדים הגיעו למסקנה שצריך לערוך רישום, שיתעד מי הפיל יותר בקבוקים בכל זריקה ולבחור את המנצח (מצורף דף ובו הרישום).

לאחר שהתנסו במשחק החליטו הילדים שצריך מקום קבוע למשחק הבאולינג. המשחק עצמו נייד ויש צורך להכניסו למחסן החצר בסיום הפעילות בחצר. לשם קביעת מקום מתאים החליטו להכין מפת החצר ובה ציירו את המתקנים הקבועים והניידים ומיקמו את משחק הבאולינג (מצורפת מפה שצוירה על=ידי ילדים מזוויות שונות של הגן).

לשאלה: כיצד אציג את המשחק בפני חברותי הגננות, הציעו הילדים להכין דגם מבקבוקים מקושטים. והם הכינו זאת.

לסיכום: הילדים היו שותפים מלאים בתיכנונו של המשחק ובהכנתו והיו שותפים בהכנת מיקומו בחצר הגן ובציור המפה וכן בתיעוד מהלך ההכנה וארגון טבלה לרישום מספר הבקבוקים שהפיל כל אחד בתורו.

במהלך הפעילות שלי עם הילדים הרגשתי שיתוף פעולה מלא מצידם ונכונות לבצע את המשימות וזאת מפני שההצעה הובאה על=ידי אחד הילדים והתקבלה בשמחה על דעת כולם. אלה שיזמו את רעיון המשחק, הביאו את האביזרים שנמצאו לנכון כרלוונטים, הכינו ואף שיחקו ונהנו. ברור שגם אנוכי כמתווכת נהניתי מאוד משיתוף הפעולה שלהם ומתהליך ההכנה המשותף.

גם בני המשפחה של הילדים היו מעורבים בכך שעזרו באיסוף הבקבוקים, באיסוף מידע שהתבקש ואף בכך שאחד האבות שמח לשחק עם הילדים בזמן חצר.

 

 

 

 

חדשות
דלג על חדשות

חדשות

התחל עצור
8
13/11/2018
לאור המצב הבטחוני, בכפוף להוראות פיקוד העורף - ...
8
12/11/2018
לאור המצב הבטחוני, בכפוף להחלטת פקוד העורף ובתיאום ...
8
6/11/2018
בנוגע לשביתה המתוכננת מחר במשק: הסתדרות המורים לא ...
8
4/11/2018
עמותת המחנכים למלחמה בגזענות ובאנטישמיות
8
28/10/2018
אין זה תפקידה של הגננת בשום מקרה
שלבי חינוך
דלג על שלבי חינוך
Banners
דלג על Banners
עבור לתוכן העמוד