משולחנה של מנהלת מהמחלקה
משולחנה של מנהלת מהמחלקה

הפעם אשתף אתכם בתוכנו של מכתב אשר הגיע אל שולחני.

 

גננת ותיקה מתארת את מצוקתה ולבטיה עת נכפה עליה מצב שלא הורגלה בו לפני כן לא הוכשרה אליו ולא קיימת בגן סביבה חינוכית הולמת להתמודד עימו.

 

אני גננת אם/ מחליפה  בגן לגילאי 3/4/5/  בעלת ותק של ---------שנים במערכת.

עבודתי לאורך השנים הייתה  ללא דופי. בתחילת שנת הלימודים הנוכחית תש"ע הגיע לגן אותו אני מנהלת בגילאי 3-4-5 ביניהם מספר ילדים (כמה?) בתהליכי גמילה שונים מחיתולים. כבר בימים הראשונים התעורר קושי לגבי רוני (שם בדוי) בן        אשר עשה את צרכיו במכנסיו (הגיע ללא חיתול ובתיקו מספר רב של בגדים להחלפה במקרה ו...). כך נמשך השבוע והילד המשיך להרטיב ו'לפספס'.

בשבוע השני ללימודים פניתי להורים ובעדינות שאלתי לגבי מצבו של ילדם האם הוא בטיפול כלשהו?

האם מסרה שהילד בטיפול של קלינאית תקשורת בגלל קשיי שפה. לגבי הגמילה האם הודיעה שהילד הגיע לגן גמול מבחינתה. מאחר ולא חל שינוי והילד לא הצליח לשלוט ביציאותיו גם בהמשך פניתי שוב להורים/אמא/אבא/שניהם  --------פעמים ותיארתי בפניהם את הקשיים שלנו שלי ושל הסייעת לטפל בבנם ולנקות אותו בעת הצורך– חוסר זמן, אין מים חמים, אין פינת החתלה ואין די כוח אדם. אנו מופקדות על שלומם של 35 ילדים במשך כל היום.

מתאריך-----הפסיקה ההידברות עם האם / אב /הורים, הם לא נעתרו למספר -            הזמנותי  ולא הגיעו לגן.

יתכן והחשש שאצטרך להמליץ על החזרת ילדם לגן הפרטי עד שיסיים את שלבי גמילתו – מנעה מהם להיענות.

בעצה אחת עם מפקחת הגן ובנוכחותה זימנתי את ההורים לשיחה מסודרת ומתועדת ב----------. במהלך שיחה זו היה שיתוף פעולה מצד ההורים והוסכם שאם התנהגות בנם יימשך הם יצטרכו להגיש לנו לצוות עזרה בניקוי בנם.

 

בחופשת סוכות התקיימה קייטנה בגן אליה נרשם גם רוני. במהלך המשחק בחצר רוני עשה את צרכיו וכל הסביבה והוא עצמו התלכלכו. היה חם ומגבונים לחים לא הועילו נאלצנו לשטוף אותו במי הברז בחצר.

את הילדים האחרים הכנסנו לגן על מנת לשמור ככל האפשר על צנעת הפרט.  מקרה דומה חזר גם אחרי חופשת החג בזמן הצהרון – שם גננת הצהרון נאלצה לנקות את רוני ועשתה זאת שוב בעזרת הברז בחצר.

אחרי מקרה נוסף החלטתי לשתף את העירייה ולבקש את עצתם.

מהעירייה קיבלתי הוראה שאם הדבר נשנה עלי להזמין את הורי הילד לטפל בו. ואכן כאשר אירע המקרה צלצלתי לאמו וביקשתי שתגיע במהירות לגן על מנת לטפל בבנה. בינתיים חיכה לה בנה בתוך הגן בחדר השירותים. עד שהיא הגיעה חלף לא מעט זמן והילד בינתיים לכלך את כל חדר השירותים. לבסוף היא הגיעה ניקתה והלכה.

 

אחרי מקרה זה הופיעה כתבה מכפישה עלי ועל צוות הגן בעיתון המקומי בתאריך-----.

כאן נזעקתי לעזרת כל המעסיקים שלי והאחראים עלי.

בעקבות הפרסום פניתי למפקחת משרד החינוך למחלקת גני הילדים בעירייה ולמחלקת הגנים בהסתדרות המורים. בכתבה בעיתון המקומי לא פורסם שמי אך הבנתי שכל העיר ידעה במי מדובר. דבר זה גרם נזק רב לשמי הטוב.

 

לידיעתכן:

א.       על פי חוזר מנכ"ל מטעם משרד החינוך

ב.       על פי נהלי הרשות המקומית

 

תהליך הטיפול מטעם מחלקת גני הילדים בהסתדרות המורים בנושא:

נציגת המחלקה ליוותה את הגננת עם המפקחת לשימוע במשרד החינוך.

דוברת הסתדרות המורים ניסתה ליצור קשר עם מערכת המקומון בו פורסמו הדברים.

עורכת הדין של הסתדרות המורים ליוותה ביעוץ.

 

לסיום

הגננת קיבלה מכתב מטעם משרד החינוך אשר מאשר כי התנהגותה במקרה הנדון הייתה על פי הנהלים.

רוני (שם בדוי) הועבר לגן הפרטי בו הוא שהה בשנה הקודמת שם קיימים תנאים מתאימים לתהליך גמילתו.

 

חדשות
דלג על חדשות

חדשות

התחל עצור
8
15/11/2018
יחד עם מנכ״ל משרד החינוך, שמואל אבואב ויו״ר ת“א ...
8
13/11/2018
לאור המצב הבטחוני, בכפוף להוראות פיקוד העורף - ...
8
12/11/2018
לאור המצב הבטחוני, בכפוף להחלטת פקוד העורף ובתיאום ...
8
6/11/2018
בנוגע לשביתה המתוכננת מחר במשק: הסתדרות המורים לא ...
8
4/11/2018
עמותת המחנכים למלחמה בגזענות ובאנטישמיות
שלבי חינוך
דלג על שלבי חינוך
Banners
דלג על Banners
עבור לתוכן העמוד