מגדירים בחוק את מעמדן המקצועי של הגננות

מגדירים בחוק את מעמדן המקצועי של הגננות

5/08/2018
מגדירים בחוק את מעמדן המקצועי של הגננות

 

 

רבים מהמעונות הפרטיים מכנים עצמם "גני ילדים" והמטפלות בהם מכונות "גננות" - אולם בפועל אין כל קשר בין גן ילדים לבין מעונות אלו ובין התואר גננת לעובדות המעונות.

 

 

הצעת חוק חדשה שיזמנו, מבקשת להגן על ההורים, הגננות וכמובן, הילדים וקובעת כי לא יתחזה אדם לגננת ולא ישתמש בתואר גננת אלא אם כן הוא עובד הוראה בעל רישיון הוראה ממשרד החינוך.

 

 

הגננות המוסמכות שעובדות בגני הילדים הציבוריים עוברות תהליך למידה ארוך ומקיף, הכולל לימודים תיאורטיים לצד התנסויות מעשיות, קורסים מאנשי חינוך מובילים והשתלמויות מקצועיות. הן לומדות כיצד להתנהל ולהתנהג עם ילדים ומחנכות את דור העתיד.

 

 

לא ייתכן שכיום יכול כל אדם לקום בבוקר ולהחליט שהוא 'גננת', ולהתהדר בתואר זה - מבלי שעבר אפילו יום אחד של הכשרה. בדיוק כפי שלא יעלה על הדעת שאדם יחליט בוקר אחד שהוא רופא, אדריכל או מהנדס.

 

 

השנים הראשונות בחייו של ילד משמעותיות מאוד להתפתחותו התקינה. במהלכן הוא סופג ידע, לומד כישורי חיים ומתחיל לעצב את אישיותו הייחודית. לכן, אנו יזמנו הצעת חוק זו ואנו קוראים למשרד החינוך לסייע לנו בקידומה.

 

 

אנו דורשים שרק גננות מוסמכות יורשו להיקרא 'גננות' ורק פעוטונים המנוהלים על ידי גננות מוסמכות יוכלו להיקרא 'גני ילדים', כאשר יושתו סנקציות חמורות כלפי מי שלא יעמוד בתנאי החוק.

 

 

גננת היא מקצוע קשה ומורכב שההתמקצעות בו דורשת לימודים והכשרה ארוכה. הגיע הזמן לקבוע בחוק את מעמדם המקצועי של הגננות.

 

לחדשות נוספות

חדשות
דלג על חדשות

חדשות

התחל עצור
8
14/08/2018
מכתבה של מזכ"לית הסתדרות המורים למנהלת האגף ...
8
9/08/2018
8
5/08/2018
רבים מהמעונות הפרטיים מכנים עצמם "גני ...
8
19/07/2018
פעילויות הקרן לקידום מקצועי
8
17/07/2018
בעקבות סכסוך העבודה שהסתדרות המורים הכריזה לפני ...
שלבי חינוך
דלג על שלבי חינוך
Banners
דלג על Banners
עבור לתוכן העמוד