התיקון לחוק החינוך המיוחד נעשה בפזיזות תוך פגיעה בתלמידי החינוך המיוחד ועובדי ההוראה – לא ניתן לזה לקרות

התיקון לחוק החינוך המיוחד נעשה בפזיזות תוך פגיעה בתלמידי החינוך המיוחד ועובדי ההוראה – לא ניתן לזה לקרות

5/03/2018
התיקון לחוק החינוך המיוחד נעשה בפזיזות תוך פגיעה בתלמידי החינוך המיוחד ועובדי ההוראה – לא ניתן לזה לקרות

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דויד: "התיקון לחוק החינוך המיוחד נעשה בפזיזות תוך פגיעה בתלמידי החינוך המיוחד ועובדי ההוראה – לא ניתן לזה לקרות"

 

בדיון שנערך היום (יום ב') בוועדת החינוך של הכנסת בנושא תיקון חוק החינוך המיוחד, הביעה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דויד, התנגדות נחרצת לתיקון המוצע וקבעה כי יש לערוך תיקונים מהותיים כדי למנוע פגיעה בתלמידי החינוך המיוחד ובעובדי הוראה "התיקון הזה נעשה בפזיזות, בלי שום חשיבה מעמיקה על ההשלכות שלו על התלמידים של החינוך המיוחד ובלי שום חשיבה על עובדי ההוראה. זה עוול לכל הנוגעים בדבר: התלמידים בחינוך הרגיל, התלמידים בחינוך המיוחד ועובדי ההוראה. הסתדרות המורים תיאבק כדי שהתוכנית הזאת לא תצא אל הפועל במתכונתה הנוכחית. אני לא אתן יד לפגיעה כל כך קשה גם בילדים וגם בעובדי ההוראה". 

 

בן-דויד ציינה כי אין ספק שיש לערוך שינויים בחוק וחשוב לערוך בו התאמות ואולם לא ניתן לעשות זאת בצורה נמהרת: "אנחנו לא מייתרים את השילוב, אך יש להכין את המערכת בתוכנית תלת שנתית: הכשרת המורים המלמדים כיום, הכשרת עובדי הוראה הלומדים כיום במוסדות להשכלה גבוהה, הגבלת מספר הילדים המשולבים, והגבלת מספר התלמידים בכיתות משלבות, וכמובן בחינת כל ההשלכות על עובדי ההוראה".

 

בעמדה שהציגה הסתדרות המורים בוועדת החינוך של הכנסת, נימקה הסתדרות המורים את הסיבות להתנגדותה. בראשית הדברים מציינים בהסתדרות המורים כי צמצום חלקם של עובדי ההוראה בהחלטה על המסגרת הלימודית המתאימה לתלמידים בחינוך המיוחד תוביל לכך שתלמידים ישולבו בכיתות רגילות ללא שום שיקול דעת מקצועי. שילוב לא נכון של תלמיד יפגע בתלמיד עצמו, יפגע בתלמידי הכיתה ובעובד ההוראה

 

יתרה מכך, בהסתדרות המורים מסבירים כי יישום השילוב במתכונת המוצעת אינו אפשרי שכן לעובדי ההוראה במערכת החינוך אין יכולת לתת מענה מקצועי ומותאם לילדים הללו ובין היתר: טיפול בלקויות למידה, בבעיות רגשיות, בבעיות התנהגות, ועוד. לכן, מי שייפגע יהיו כלל הגורמים במערכת: הילדים שישולבו במסגרות לא מותאמות ולא תיבנה להם תכנית שתקדם אותם על מנת לשלבם בחברה (השילוב במצב המוצע ירחיב את הפערים), הילדים האחרים בכיתה שיתעכבו או שייגזל מהם זמן שיידרש לטיפול ספציפי בילדים המשולבים שלהם צרכים מורכבים יותר וכן עובדי ההוראה שיתקשו לתת מענה הוליסטי ומותאם לכיתות המורכבות שיצטרכו לחנך או ללמד.

 

משתמע מטיוטת החוק כי החל משנה"ל הבאה לא יהיו יותר וועדות השמה. בהסתדרות המורים אומרים כי לא ניתן להיערך למהלך רחב היקף בזמן כל כך קצר ומציעים להחיל את הרפורמה לאחר שכל התנאים יושלמו. בטיוטת התיקון לחוק לא הוגבל מספר הילדים שישולבו ואין לדעת כיצד השינוי בחוק ישפיע על הורים לילדי החינוך במיוחד, וכמה באמת יעבירו את ילדיהם לחינוך הרגיל.

 

לחדשות נוספות

חדשות
דלג על חדשות

חדשות

התחל עצור
8
5/09/2018
הנחיות ליישום הסכם אופק חדש למורי של"ח
8
5/09/2018
עלון 5
8
27/08/2018
בקרת התקן הרב תחומית תיערך אחת ל -5 שנים
8
23/08/2018
הקפאת ניהול עצמי בחט"ב בשנת תשע"ט
8
14/08/2018
מכתבה של מזכ"לית הסתדרות המורים למנהלת האגף ...
שלבי חינוך
דלג על שלבי חינוך
Banners
דלג על Banners
עבור לתוכן העמוד