'פרזנטציה בריבוע'
'פרזנטציה בריבוע'
24/12/2012

האתר 'פרזנטציה בריבוע' פותח במטרה לאפשר למורים במקצועות לימוד שונים לנהל שיעורים פרונטליים דינמיים חווייתיים ומאתגרים, באמצעות מצגות אינטראקטיביות.

האתר מציע מגוון מצגות אינטראקטיביות, המציגות שיטת הוראה חדשנית – שיטה המאפשרת ליהנות מיתרונות ההוראה הפרונטלית ומיתרונות הלמידה האינטראקטיבית גם יחד. בעוד שפעילויות אינטראקטיביות מבוססות בדרך כלל על עבודתו של תלמיד יחיד מול מסך המחשב, הפעילויות האינטראקטיביות במצגות באתר מתבצעות פרונטלית, בשיתוף כל תלמידי הכיתה. כדי להפוך את השיעור לאפקטיבי יותר, המורה הוא שמנתב את התקשורת בין המסך לבין התלמידים.

 


המצגות האינטראקטיביות באתר הן כלי עזר למורה, ואפשר לשלבן בשיעורי הכיתה לצד שיטות הוראה "רגילות". למשל, המורה יכול להזמין תלמידים לבצע מול כל הכיתה מטלות שונות במצגת, כגון גרירה, סימון של תשובות וכתיבה באזורים מוגדרים על המסך, הוא יכול לעורר דיונים סביב הסוגיות המועלות במצגת, והוא יכול ליזום עבודה בקבוצות להכנת תוצר סופי כגון סלוגן המסכם את הרעיון או פלקט כיתתי המביע עמדה. כך אפשר ליצור באמצעות המצגת מעורבות קבוצתית גבוהה וחשיבה מסדר גבוה, שתיהן גורמים משמעותיים בתהליך הלמידה.

המצגות באתר משנות את מרקם השיעור. הן מציעות חוויית לימוד מסוג אחר, שעוד לא הכרתם. כדי להמחיש את התכנים בצורה אטרקטיבית ומעניינת, במצגות משולבים סרטונים, קטעי אנימציה, קריינות, מוזיקה ותמונות באיכות גבוהה, ומה שמדהים עוד יותר הוא שהחוויה הזאת מתאפשרת ללא צורך בחיבור לאינטרנט, ובהפעלה פשוטה וידידותית למורים. המצגות פותחו על מחולל הלומדותStoryline מביתArticulate , שפותח בחו"ל, המאפשר הפקת לומדות ברמה גבוהה.

כל המצגות מלוות בקובץ הנחיות למורה, ובו הסברים טכניים להפעלה, המלצות דידקטיות ליישום מיטבי וקישורים לתכנית הלימודים.
האתר הוקם על ידי הסתדרות המורים-הקרן לקידום מקצועי ובשיתוף המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח).


לחדשות נוספות

חדשות
דלג על חדשות

חדשות

התחל עצור
8
5/09/2018
הנחיות ליישום הסכם אופק חדש למורי של"ח
8
5/09/2018
עלון 5
8
27/08/2018
בקרת התקן הרב תחומית תיערך אחת ל -5 שנים
8
23/08/2018
הקפאת ניהול עצמי בחט"ב בשנת תשע"ט
8
14/08/2018
מכתבה של מזכ"לית הסתדרות המורים למנהלת האגף ...
שלבי חינוך
דלג על שלבי חינוך
Banners
דלג על Banners
עבור לתוכן העמוד