שיחה אישית עם ציפי דביר – יו"ר סניף הסתדרות המורים גוש דן.
שיחה אישית עם ציפי דביר – יו"ר סניף הסתדרות המורים גוש דן.
10/03/2011

"אני ישנה בשקט כי אני יודעת שאם אצטרך – יש מישהו שיעזור לי"

טיפול מקצועי בסניף גוש דן

כמורה בשטח מזה 23 שנה, שמילאה את כל התפקידים החל ממחנכת , דרך ניהול בית ספר

כיתות א' – ח' חשוב לי שמורים ירגישו שיש להם כתובת, גב תומך, אוזן קשבת ויש למי לפנות כי הם יקבלו תשובות.

עם המוטו הזה נגשתי לעבודה בסניף גוש דן ,כי מעל הכל זה התפקיד שלי בראש ובראשונה, מעבר לכל הפעילות ועשייה הנוספת.

התגובה הראשונה שאני מקבלת כשאני חוזרת בטלפון למורה שפנתה היא: תודה שחזרת כל כך מהר. ובדרך כלל בסיום – הרגשתי שיש לי גב, שאני לא לבד ואני ישנה בשקט , כי אני יודעת שאם אצטרך  - יש משהו שיעזור לי בסניף.

במהלך טיפול בפנייה ,הרבה פעמים אני מבקשת שיעדכנו אותי בהתפתחויות ואני בסוף זו שיוזמת שיחת עדכון, כדי לשמוע מה קורה עם אותו מורה שפנה. זה נורא מרגש אותו שאני לא שוכחת ומוודאת ,שהבעיה אכן באה על פתרונה לשביעות רצונו. ואז יש התנצלות קלה – "סליחה שלא חזרנו לעדכן, אבל הבעיה נפתרה."

אז איך ההרגשה שדברים בסוף מסתדרים?

זה השכר שלי על מעשיי. אני מגיעה לתוצאות טובות בטיפול בפרט בזכות הקשרים שיצרתי עם מנהלים, מפקחים , מנהלי אגפי חינוך ואנשי מפתח במשרד החינוך.

מהם המקרים המגיעים אליך בדרך כלל לטיפול?

החל מקיצוצי משרות, בעיות שכר, מורים שבאמצע שנה רוצים לשנות להם משהו כזה או אחר, מורים שיש להם בעיות עם הורים – זה נהיה שכיח לאחרונה יותר ויותר. לדוגמא ילדם המתלוננים בפני הורים על כי מורה מעניקה  יחס לא הוגן או אלים. אני דואגת לייעץ למורה לחבר אותה למחלקה המשפטית.

מקרה שקרה לאחרונה שהוגשה תלונה במשטרה של הורים נגד מורה – על שנהגה , כביכול , באלימות כלפי ילדם.

דאגתי לליווי המורה לאורך כל הדרך. התנהלו שיחות עם המפקחת והמנהלת

כיצד נסגר הנושא?

ההורים בסוף הבינו שתלונת הילד הומצאה מהרהורי ליבו – והוא הועבר לבית ספר אחר.

מיקרה אחר בו טיפלתי דווקא במורה שהוגשה נגדה תלונה כאמא. ליוויתי את המקרה מתחילתו והאווירה טוהרה, הכל טופל וזאת למרות שנדרשתי להתערב בנושא ,שכביכול לא היה אמור להגיע לשולחני ,במסגרת הגדרת התפקיד, אך התחושה שיכולתי לסייע , דווקא כאדם, כעמיתה למקצוע ולא רק כיו"ר סניף – הסבה לי סיפוק רב.

אני נאבקת בכל כוחי כנגד התופעה של השמצות שהורים גורמים למורים,שנובעות מתלונות לא מוצדקות של ילדיהם והתערבות , לעיתים בוטה ,של הורים הפוגעים בכבוד ובסמכות המקצועית. מקרים רבים בסוף מתגלים כטענות כוזבות, אך הנזק כבר נגרם לאותה מורה.

איך אפשר לסייע למורים במקרה כזה ובמקרים אחרים?

אני דואגת לערב במקרים רבים את המחלקה המשפטית של הסתדרות המורים ואת האגף המקצועי, שמלוה את התהליך מראשיתו . לדוגמא סגירת בית ספר לחינוך מיוחד, תהליך כואב לכל הצדדים. בעקבות התערבותי כל המורות שובצו בבתי ספר אחרים, לשביעות רצונן ואלו שבחרו בכך – יכלו לפרוש לגמלאות, ללא שיגרם להן הפסד כלכלי.

בכלל בנושא פרישת מורים – נאבקתי עבור כל מורה שחשבתי שמן הראוי שתפרוש בכבוד ובראש מורם. במקרים מיוחדים, לא ויתרתי ובסיוע מרכז המורים הצלחתי להגשים את משאלתן ולהוציאן לפרישה בכבוד.

למה את שואפת בתחום המקצועי?

הייתי רוצה שהקשר הרציף והשוטף בכל ערוצי התקשורת ביני לבין המורים בסניף ,ימשיך ויגבר. שמורים לא יהססו לפנות ולא יחששו ממנהלים, מפקחים, בכל עניין – פעוט כגדול וירגישו כי יש על מי לסמוך. שיפנו בביטחון מלא כי הנושא שלהם יטופל על הצד הטוב ביותר והסתדרות המורים, כאיגוד מקצועי , הוא איגוד חזק, בעל השפעה.

יש לנו כוח אדיר, כארגון יציג של מורים, לטפל ולהלחם בכל פגיעה בזכויותיהם של המורים ובכל קושי אישי, מערכתי, מקצועי, תפקודי – כי אנחנו באמת עושים זאת עם כל הלב ובמקצועיות.

 

 

 

 

 

לחדשות נוספות

חדשות
דלג על חדשות

חדשות

התחל עצור
8
22/05/2018
כנסים נופשים ואירועי תרבות
8
17/05/2018
צום קל וחג שמח
8
14/05/2018
המשך הביטוח הסיעודי במסגרת פוליסה פרטית
8
14/05/2018
בעקבות דרישת הסתדרות המורים: יו"ר ועדת החינוך ...
8
10/05/2018
כזכור, הסתדרות המורים הכריזה לפני כשבועיים של ...
שלבי חינוך
דלג על שלבי חינוך
Banners
דלג על Banners
עבור לתוכן העמוד