שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בגן - כנס החוג לגיל הרך במכללת אורנים
שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בגן - כנס החוג לגיל הרך במכללת אורנים
18/01/2012

 

ביום ראשון, 22 בינואר, יתקיים כנס לזכרו של גדעון לוין בחוג לגיל הרך במכללת אורנים

 

מטרות הכנס הינן חשיפת גננות ואנשי חינוך בגיל הרך לידע תיאורטי ויישומי בנושא שילוב של ילדים עם צרכים מיוחדים בגן.

 

כיום בכל גן, בין אם מדובר בתינוקות, פעוטות או ילדי גן חובה, נמצאים ילדים עם קשיים ועיכובים התפתחותיים, כמו גם ילדים המראים קשיי הסתגלות ומתמודדים עם מצבים משבריים בביתם ובסביבתם. 

בנוסף, חוק השילוב מביא לכך שיותר ויותר ילדים  בעלי צרכים מיוחדים משובצים כיום לגנים רגילים (ופחות לגני חינוך מיוחד). מגמה זו תואמת את ההבנה כי ההתפתחות בגיל הרך הינה גמישה ודינמית ולכן ילד המתקשה בהווה לא חייב גם להראות קושי בעתיד ולהפך.
זאת ועוד, ילדים המגלים קשיי הסתגלות ועיכובים התפתחותיים יפיקו יותר משהייה ולמידה יחד עם קבוצת השווים שלהם, כלומר מלמידה בסביבה נורמטיבית בהשוואה לסביבה של ילדים עם ליקויים. 


המציאות כיום היא שגננות מתמודדות בגן עם ילדים הצריכים התייחסות מיוחדת ובניית תוכניות לימוד ייחודיות. פעמים רבות גננות מרגישות שאין להם הכשרה מספקת להתמודדות זאת.
הכנס הנוכחי בא לתת מענה מסוים לצרכים אלו של גננות.

נוסף להרצאות, הכנס ישלב סדנאות דיון המאפשרות לגננות להעלות ולדון בדילמות העולות בעבודתן לגבי שילוב של ילדים עם צרכים מיוחדים.
במהלך הכנס יוצגו שני תיאורי מקרה העוסקים בשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים – האחד של מפקחת, והשני של גננת לחינוך מיוחד אשר בנה מאובחן על רצף האוטיזם, וישלב את נקודת המבט של אם ושל מחנכת לגיל הרך גם יחד.
בדרך זאת, הכנס משקף את האמונה שלנו בחשיבות ההסתכלות המערכתית על הגן, הילד וסביבתו. 

  

ההשתתפות בכנס אינה כרוכה בתשלום  

תאריך: יום ראשון, 22 בינואר
שעות: 14:30 – 9:00 

החוג לגיל הרך, מכללת אורנים 

טלפון: 1800-30-10-80 

 

חדשות
דלג על חדשות

חדשות

התחל עצור
8
5/09/2018
הנחיות ליישום הסכם אופק חדש למורי של"ח
8
5/09/2018
עלון 5
8
27/08/2018
בקרת התקן הרב תחומית תיערך אחת ל -5 שנים
8
23/08/2018
הקפאת ניהול עצמי בחט"ב בשנת תשע"ט
8
14/08/2018
מכתבה של מזכ"לית הסתדרות המורים למנהלת האגף ...
שלבי חינוך
דלג על שלבי חינוך
Banners
דלג על Banners
עבור לתוכן העמוד